“We hadden Hermine de opdracht en het vertrouwen gegeven om de communicatie en content uit te werken voor onze Opendeurdag voor overheden, buren en familie met als thema “Duurzaamheid in Actie”. Bedoeling was om onze verschillende bedrijven in de kijker te zetten en bezoekers bij te leren hoe wij uiteindelijk vele hernieuwbare grondstoffen in de markt afzetten, onze processen controleren en omgaan met het milieu. Niet simpel voor een bedrijf dat tot op heden roepnamen had als “vilbeluik” en “stinkkot”. Het resultaat was unaniem positief: een grote opkomst van lokale overheden, buren en familieleden die allen met heel wat extra kennis, inzicht en vertrouwen huiswaarts zijn gekeerd. Zij zijn nu onze grootste “ambassadeurs” geworden. Wij danken Hermine voor haar creativiteit, gedrevenheid en perfecte uitwerking. Een heel aangename samenwerking!”

Jeroen Colpaert
Managing Director ERS Belux

CASE | Fik by Multigas

Deze gevestigde waarde op de Wiedauwkaai in Gent heeft passie voor warmte. Ze zochten een partner om hun nieuwe bedrijfstak, de verkoop van inbouwhaarden, in de markt te zetten. Met veel enthousiasme hebben we het DNA van dit nieuwe merk FIK vorm gegeven. Ook de communicatie (winkelcommunicatie, folder, blog) komt van onze hand.

nieuwsbrief

Schrijf je in om onze communicatie tips te ontvangen!

CASE | Wim Verhuur

Wim Verhuur is een klant met passie voor mensen en machines. We werkten een huisstijl en communicatiestrategie uit. De eerste resultaten hiervan krijgt u waarschijnlijk snel in handen. De Wim Verhuur kalender 2017 en de uitstraling van de catalogus komen voort uit onze aangename samenwerking.

“Toerisme Vlaanderen gaf Pinpoint (Hermine Verschueren) de opdracht om een kleinschalig maar kwalitatief onderzoek te doen naar de veranderende behoeften van vakantiegangers met een zorgnood en de evolutie die aanbieders van vakantieverblijven ervaren ivm de specifieke behoeften van de bezoekers.

Aan de hand van focus groepen en diepte interviews, die ze zelf organiseerde, peilde Hermine naar associaties met vakanties en criteria die mensen met een zorgnood hanteren bij het maken van een vakantiekeuze. Ook de drempels die men ervaart werden opgelijst en ze peilde naar de definitie van een ideale vakantie.

Op basis van deze beperkte kwalitatieve studie werden naar de aanbieders van zorgvakantieverblijven toe suggesties

geformuleerd voor verbetering van hun aanbod en bijkomende informatie verstrekt over de wensen van de mensen met een beperking. Vooral het inlevingsvermogen en de analytische aanpak van Hermine leidden uiteindelijk tot een waardevol rapport.

Tijdens een heldere uiteenzetting lichtte Hermine haar onderzoeksresultaten ook toe  op het lerend netwerk ‘vakanties met zorg’ wat zeer geapprecieerd werd door de aanwezige uitbaters van zorgvakantieverblijven. Op deze manier konden vraag en aanbod van vakantiezorgverblijven beter op elkaar afgestemd worden.”

Katrien Mampaey
Diensthoofd Productmanagement, Toerisme Vlaanderen

“Bij Pinpoint kan je zeker zijn van je commerciële doelstellingen. Niet alleen beschikt Hermine over een lading commercieel talent maar haar directe aanpak en bedrijfsstrategisch inzicht zorgen voor een match die ervoor zorgt dat het geheel klopt. Steeds in overleg zorgt ze voor een uitwerking op maat van uw bedrijf. Ondertussen werken we samen aan onze website, denken we na over het organiseren van een open dag en krikken we het commercieel luik op naar een hoger niveau, stap voor stap, steeds met volle enthousiasme en dynamisme.”

Alex Laureyns
zaakvoerder RAL

“Hermine heeft Advantage ondersteund met het realiseren van het Advantage report 2015.  Ze was verantwoordelijk voor het uitvoeren & rapporteren van de diepte-interviews die de data vormen voor het rapport. Ze stuurde het team van interviewers nauwgezet aan en stond garant voor een goed resultaat. Eveneens heeft ze zelf zeer kwalitatieve diepte-interviews afgenomen bij top management van verschillende retailers zoals Delhaize, Colruyt enz. Hermine is efficiënt, resultaatgericht en communiceert zeer goed. De samenwerking en het resultaat waren dan ook uitstekend.”

Bart Laumans
Country Manager Advantage Benelux

CASE | RAL

RAL is al meerdere jaren een partner van Pinpoint. We werkten het actieplan voor de strategie uit en geven nu vorm aan de communicatiestrategie. Het eerste resultaat, de nieuwe website, kan je begin volgend jaar verwachten.

“Hermine is een super actieve, positieve medewerkster. Alle uitdagingen neemt ze met enthousiasme aan. Haar positieve kracht helpt haar om projecten tot een goed eind te brengen. Als manager creëert ze een heel aangename sfeer in de groep, respectvol voor iedereen.

Ze kent de prioriteiten en zet er alle focus op. Haar naaste medewerkers waarderen haar enorm omwille van haar dynamisme en positieve ingesteldheid.”

Sophie Wolters
Marketing Director, Tupperware

CASE | Decupere&Partners

Decupere&Partners is een accountancy bureau dat strategisch meedenkt met de klant. Samen hebben we de strategie en communicatie strategie voor de komende jaren uitgewerkt.

“De samenwerking tussen Decupere&Partners en Hermine Verschueren van Pinpoint verloopt zeer vlot. Adhv workshops opgezet en geleid door Hermine, hebben we onze missie, visie en strategie voor de komende jaren uitgewerkt.

Onze strategie heeft ze vertaald in een doelgerichte communicatie strategie die ze nu implementeert. Haar inzicht en gedrevenheid waarmee ze een project aanpakt levert uitstekende resultaten.”

Rik Decupere
Partner, Decupere&Partners

“Hermine houdt ervan de zaken te laten vooruitgaan. ‘Meat&More’, de nieuwe belichaming van onze centrale zetel in Aalter, is een mooi project waar Hermine haar schouders heeft onder gezet.

Ze weet mensen te boeien.

Haar enthousiasme, positieve houding en bevlogen speeches werken begeesterend.”

Geert Ally
Gedelegeerd bestuurder, Meat&More | Buurtslagers

CASE | DnS

DnS is een engineering bedrijf met een duidelijke missie en visie.

Deze richting vertaalde Pinpoint in de uitnodiging en de bedrijfspresentatie voor het intern team building event.

CASE | Rendac

Voor de buren- en familiedag bij Darling Ingredients (Rendac) werkten we alle communicatie uit in lijn met hun visie over Renewable Energy. De uitnodiging, landingspagina, facebook actie, posters voor het productie proces en bedrijfsinformatie ontwierpen we.

geef een boost aan uw bedrijf
laat ons kennismaken

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.